Stockholm by day

Hej allesammans! Nu har jag precis vaknat efter en lite tupplur, det tar ju på krafterna att shoppa ;)  Vi kom framigår med tåget kvart i 9 och började dagen med en helt fantastisk frukost på Grand Hôtel med jordgubbar och champange.
 

Mitt emot oss satt Alexander Bard och blev intervjuad. Efteråt gick vi till Natalie Schuterman men där var det bara rörigt och hittade inget speciellt, fast YSL klackarna hade ju inte gjort sig fel till skosamlingen. Men det gjorde inte så mycket för vi gick sedan vidare till Gucci där jag köpte mig ett par nya ballerina från vårens fina kollektion. Sedan kollade vi även i alla andra fina butiker i närheten och hittade ett fint Mulberry skärp på 70% men det var lite för stort. Nästa insköpsställe blev ju självklart på Urban outfitters där jag äntligen fick köpt mig de omtalade Levi´s shortsen :) Grymt snygga och med de bästa slitningarna kvar till mig, kunde inte bli bättre. Men annars så är inte Urban riktigt min stil men det är ju alltid roligt att kolla. Efter att vi varit på mrsH och tittat på Hervé Léger klänningar mötte vi Filip och Fredrik som var spridde mycket energi omrking sig. Vi gick även och kollade på Zara där jag hittade ett par byxor, jacka och en klänning. Både Zara och H&M Topshop har grymt mycket bättre utbud och är mycket mera strukturerade än vad det är i Göteborg. NK i Stocholm är ju rena drömmen! De har verkligen allt. Både jag mamma åt  deras smarriga räksallad som är lika känd som god.

Jag kollade på en skjorta och kofta från Dsquared som jag var väldigt sugen på men skjortan var lite stor och koftan finns i Göteborg så det blev ingen affär. Jag som hela tiden säger att jag inte ska på på Tjörn utan i Göteborg, det är passé för nu är det Stockholms innerstad som gäller!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Gud vad avundsjuk jag blir! Jag vill också till Stockholm, finns ju ingen bättre stad!

2009-01-27 @ 21:54:57
URL: http://finest.se/FannyPettersson
Postat av: Jessica

Snygga saker du köpte:) Vad kostade Gucci ballerinorna?

2009-01-28 @ 12:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0